Wednesday, June 16, 2010

Capello akan memilih penjaga golnya dua jam sebelum sepak mula Jumaat ini.

Fabio Capello tidak membuat keputusan siapa akan menjadi orang yang berdiri di tengah-tengah gawang gol England, tapi Robert Green mendapat berita baik kerana pengurunya lebih menyalahkan bola berbandingnya yang menyebabkan mimpi ngeri Sabtu menentang AS.

Capello, seperti biasa akan mengumumkan pemain kesebelasannya dua jam sebelum perlawanan. Bagaimana pun para pemain berharap keputusan Capello itu datang lebih awal. Sumber dari kem England menegaskan bahawa Capello tidak akan melakukan perubahan besar atas barisan pemain yang dia rasa terbaik.  

Ia bermaksud Green, Joe Hart dan David James akan berlatih tanpa mengetahui siapa akan menjadi nombor satu yang akan bermain dalam perlawanan Piala Dunia yang pasti hendak dimenangi England. 

Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh Capello, dia lebih cenderung untuk mengkritik bola Jabulani berbanding kesilapan yang dilakukan oleh Green.

Capello kecewa kerana pemainnya tidak diberi cukup masa untuk membiasakan diri dengan bola baru itu. Dia mengaku bahawa penjaga golnya ialah antara 'mangsa' bola berkontroversial itu.

No comments:

Post a Comment