Wednesday, June 16, 2010





Lionel Messi = Argentina?

Diego Maradona mendedahkan plan besar Piala Dunia Argentina...hantar bola kepada Lionel Messi dan harapkan terbaik darinya. 

Bintang Barcelona Messi 'menaniayai' Nigeria Sabtu lalu dan pengurusnya Maradona berkata: "Bola sepak jadi tak menarik jika anda tidak saksikan Messi melakukan aksi-aksi gila. Saya mahu bola sentiasa berada di kaki Messi."

Messi, pada suatu ketika menjadi sasaran lampu suluh laser berkuasa tinggi dari kelompok penonton di stadium, memuji penjaga gol Nigeria Vincent Enyeama yang berjaya menghalang enam percubaannya ke atas gawang gol.  

Dia berkata: "Penjaga gol luar biasa baiknya dan saya ucapkan taniah kepada beliau. Perkara yang penting di sini ialah kami berjaya mencipta peluang. Kami gembira dengan prestasi kami.

"Sebelum saya datang ke Afrika Selatan, saya berjanji dunia akan menyaksikan pasukan Argentina yang berlainan sekali. Saya tahu, kami tak main dengan baiknya di pusingan kelayakan, tapi kami menjadi lebih kuat sekarang."

Penjaga gol Nigeria Enyeama mendedahkan bahawa dia membuat persediaan dengan menonton aksi Messi di TV. "Saya menonton aksi Messi untuk agak lama. Dari permainannya di La Liga, saya beroleh info yang berguna sebelum permainan diadakan," katanya.

"Ia merupakan persembahan terbaik saya, bermain menentang pemain terbaik dunia."

No comments:

Post a Comment